مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21909 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

هر چقدر تلاش مي كنم نمي توانم از گناهان دست بكشم لطفا مرا راهنمايي كنيد
ضمن تشكّر از آن كه ما را امين خود دانسته ايد، گفتني است كه از نوشته شما برمي آيد شما چهره اي مثبت و مذهبي در نزد پدر و مادر و فاميل و هم اتاقي ها و خلاصه در اجتماع داريد و با اين شرح شما مرتكب هيچ يك از گناهاني مانند غيبت، تهمت، عدم توجه به نماز، ترك روزه، سخن چيني، قطع رحم و ده ها معصيت ديگر نمي شويد. اين نكته بسيار مهمّ و مثبتي است؛ زيرا كه دين جز انجام واجبات و ترك محرّمات الهي نيست. به نظر مي آيد آنچه كه شما را نگران كرده است، گناهاني است كه ممكن است در خلوت مرتكب آن شويد و اين شما را دچار سر درگمي و به نوعي دوگانگي نموده است. بايد بدانيد كه داشتن حُسن شهرت، در عين حالي كه انسان مرتكب گناهاني هم مي شود، جزء الطاف الهي است و اين لطف شامل حال شما شده است. به اين فراز دعاي كميل توجه نماييد: {Hكم مِنْ ثَناءٍ جميل لستُ اهلاً له نشرته H}؛ {Mچه بسيار توصيف هاي زيبا كه من اهل آن نبوده ام و تو آنها را منتشر كردي M}. قدر اين پرده پوشي خداوند را بدانيد و اوقات تنهايي و خلوت خود را كاهش داده و آنها را با برنامه هاي مفيد پر كنيد. عمل به توصيه هاي زير را سفارش مي كنيم: - سعي و كوشش در انجام وظايف و واجبات ديني، - خواندن نماز با حضور قلب و در اول وقت، - گرفتن روزه مستحبي به ويژه دوشنبه و پنجشنبه هر هفته، - تلاوت قرآن بويژه بعد از نماز صبح، - تأمل و انديشه در آيات قرآن، - حتي المقدور سعي در خواندن نماز شب، - سحر خيزي، - شركت در ورزش هاي فردي و دسته جمعي، - تنظيم برنامه براي تمام شبانه روز و پر كردن اوقات فراغت با برنامه هاي صحيح و سودمند، - شركت در فعاليت هاي مذهبي و اجتماعي، - پرهيز از نگاه نامشروع، امام صادق(ع) فرمود: «نگاه پس از نگاه، در دل بيننده شهوت را مي انگيزاند»، {V(وسائل الشيعه ، ج 14 ، ص 138)V} و باز فرمود: «نگاه، تيري از تيرهاي شيطان است، چه بسا نگاهي كه اندوه هاي دراز در پي دارد»، {V(وسائل الشيعه ، ج 14 ، ص 139)V}. - عدم معاشرت و دوستي با افراد منحرف و فاسد، - انتخاب دوستان مؤمن و سالم، - به ياد خدا بودن در همه اوقات، - كنترل افكار و نينديشيدن به صحنه هاي شهوت انگيز، - از پرخوري و نيز از خوردن غذاهاي چرب و پرانرژي و تحريك كننده پرهيز كنيد، - از مشاهده صحنه هاي مهيج و تحريك كننده دوري كنيد، - برنامه منظم مطالعاتي براي خود قرار دهيد و سعي كنيد فرصت هاي خود را با تفكر و مطالعه مناسب پر كنيد، در اين مسير خالصانه از خداوند مدد بخواهيد. ما هم دعا مي كنيم كه با توفيقات الهي موفق و مويد باشيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.